בהלת הקורונה: כך מטפלים בחרדות ובדיכאון ולא נותנים להן לפגוע בתפקוד

עפר גדנקן No Comments on בהלת הקורונה: כך מטפלים בחרדות ובדיכאון ולא נותנים להן לפגוע בתפקוד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התקופה האחרונה מהווה, ללא ספק, טריגר שאחראי אצל לא מעט אנשים, להתפתחות חרדה ודיכאון. אלו שסובלים מחרדה ודיכאון גם בעתות שגרה עשויים לחוות בתקופה הזו התעצמות והחרפה במצבם. חוסר הוודאות, היציאה משגרה, ההסתגרות, הבדידות, הבשורות שמגיעות חדשות לבקרים, כל אילו מזינים את החרדה והדיכאון ומעצימים אותם.

מומחים לבריאות הנפש טוענים: החרדה היא תופעה טבעית כתגובה לסכנה אפשרית. כך גם מצב הרוח הירוד. אך הם מחדדים: ההבדל בין חרדה טבעית ומצב רוח ירוד, לחרדה או דיכאון שפוגעים בתפקוד התקין הוא, שבאלה האחרונים חייבים לטפל.

לפני שמגדירים חרדה ודכאון מה הם, ולפני שרצים לקבל טיפול אצל אנשי מקצוע, חשוב לדעת: אבחון החרדה והדיכאון ייעשה אך ורק על ידי גורם רפואי המוסמך לכך. והטיפול, כאן נכנסים לעולם מגוון של טיפולים, החל מטיפול תרופתי, טיפול טבעי, טיפול התנהגותי.

אך מה באמת עוזר לאנשים הסובלים מחרדה ודיכאון, איזה טיפול מומלץ, והאם ניתן להתגבר על החרדה והדיכאון ולהשאיר אותם מאחור? כשעונים על שאלות אילו כדאי להתייחס לעובדה המעניינת הבאה: יותר ויותר גורמים שמטפלים באנשים עם חרדה ודיכאון ממליצים להם לקבל טיפול באמצעות אימון מוחי, ללא קשר לטיפול התרופתי. המלצה זו שמגיעה לא פעם גם מהרופאים המטפלים, באה בזמן שמוסדות רפואה נחשבים בארץ ובעולם כבר מיישמים טיפול באמצעות אימון מוחי באנשים עם חרדה ודיכאון.

"הסיבה היא פשוטה" מסבירה ד"ר נתנאל (Ph.D) מנהלת המרכז הגדול בארץ לשיפור תפקודי המוח 'אלפא בריין סנטר' "הוכח על פני שנים, מחקרית ומדעית, שהחרדה נובעת מתפקוד מוחי לא מיטבי. אימון מוחי כפי שמיושם אצלנו במרכז 'אלפא בריין סנטר', בשיטה ייחודית ובטכנולוגיה מתקדמת, סייעה לאלפי מטופלים אשר סבלו מחרדה ודיכאון, בטווחי גילאים שונים, להתגבר על החרדה והדיכאון אחת ולתמיד."

כמי שסבל במשך זמן רב מחרדות ונאמן לטיפול התרופתי ולמעקב הרפואי, מגדיר את עצמו ר.ע. כאחד שגילה את האור שבקצה המנהרה, מאז שהתחיל לקבל טיפול באימון מוחי ב'אלפא בריין סנטר'. "החרדות הלכו ופחתו עד שנעלמו כליל" הוא אומר.

"במרכז 'אלפא בריין סנטר' רואים אותך ואת ההתמודדות שלך כעניין אישי וספציפי, ומתאימים לך טיפול ממוקד שמשפר את התפקוד המוחי. סבלתי מדיכאון ובזכות הטיפול חזרתי לתפקוד מלא." אומרת מ. מטופלת של המרכז.

הדברים של מ. משקפים את הטיפול האיכותי שמיושם ב'אלפא בריין סנטר', שמבדילים אותו על פני כל טיפול באימון מוחי אחר: בדיקה שממפה את הפעילות המוחית ומאתרת את המוקד במוח שבו יש לטפל, התאמת תכנית טיפולים אישית, וליווי על ידי אנשי מקצוע בעלי הכשרה וניסיון, בדיסקרטיות ובחיסיון מלאים.



0 תגובות